Dijital çağda, kitaplar artık fiziksel raflardan çıkıp ekranlarımızda yer almaya başladı. E-kitaplar, sundukları kolaylık, taşınabilirlik ve erişilebilirlik sayesinde her geçen gün daha popüler hale geliyor. Ancak, kaliteli ve güvenilir e-kitap kaynakları bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Neyse ki, farklı kategorilerde ve dillerde geniş arşivler sunan resmi e-kitap kaynakları ile okuma tutkunlarının hayalleri gerçek oluyor. İşte bu yazıda, 153 e-kitap arşivine sahip en etkileyici ve güvenilir web sitelerini tanıtacağız.
'Çektiğin acıyı ben de anlıyorum. Fakat bu herkesin başından geçiyor. O yüzden senin de katlanman gerek. Sonrasında kurtuluş geliyor. O zaman artık sen, hiçbir şeyi dert etmeyecek, üzülmeyeceksin. Hepsi kaybolup gider.
Geçici heveslerin hiçbir değeri yok. Burası dünyanın sonu. Dünya burada sona erer, ötesi yoktur. O yüzden sen de artık hiçbir yere gidemezsin.'
Gölgesini kaybeden, kafataslarından eski rüyaları okuyan bir adam ve dünyanın sonu gelmeden önce yaşayacak sadece birkaç saati kalmış bir kahraman. Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu XXI.
yüzyıl edebiyatına damgasını vuran, kült yazar Haruki Murakami'den bilimkurguyu masalsı bir dünyanın içinde var eden, Kafkaesk bir psikolojik gerilime göz kırpan bir roman.
“Hoşça git,” dedi tilki. “Vereceğim sır çok basit:
İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman doğruyu görebilir.
Gerçeğin mayası gözle görülmez.”
Küçük Prens unutmamak için tekrarladı:
“Gerçeğin mayası gözle görülmez.”
Atabetül Hakayık – Edib Ahmet Bin Mahmud Yükneki tarafından yazılmış, öğütler ve bilgelik içeren önemli bir eserdir. 12. yüzyılda Karahanlılar döneminde kaleme alınan bu eser, adını “Hakikatlerin Eşiği” anlamına gelen ifadesinden alır. Dini ve ahlaki değerleri, erdemli bir yaşam sürmenin gerekliliğini anlatan bu kitap, Türk-İslam kültürünün önemli eserleri arasında yer alır.
Safahat , Mehmet Akif Ersoy'un 1911-1933 yılları arasında yayımladığı yedi şiir kitabındaki şiirleri bir araya getiren eserdir.
Eser, Türkiye’de en fazla okunan şiir ve fikir kitaplarındandır. İçerdiği şiirlerin konusu dönemin sosyal sorunları, tarihi ve dini konularıdır.
Kelime olarak “Hayatın değişik yüzleri, görünümleri” anlamına gelen Safahat, yedi kitabın da ortak adı olmuştur ancak şairin sadece 1911 yılında yayınlanan ilk şiir kitabı yayımlandığında sırf “Safahat” adını taşımıştır. Şairin daha sonra yayınladığı diğer kitaplar “ikinci kitap”, “üçüncü kitap” olarak adlandırılır ve kendilerine ait alt başlıklar taşırlar. Safahat adı altında bir araya gelmiş kitaplarının alt başlıkları sırasıyla şunlardır: Saahat (1911),Süleymaniye Kürsüsünde (1912), Hakkın Sesleri (1913), Fartih Kürsüsünde (1914), Hatıralar (1917), Asım (1924), Gölgeler (1933).
Safahati meydana getiren eserler o zamana kadar ayrı ayrı basılmakta iken yeni harflerle (Latin alfabesi) basılmaya başladığı 1943 yılından toplu olarak tek bir büyük ciltte basılmıştır.
Eserin Tevfik Fikret'ten izler taşıdığı görülmekle birlikte bağımsız bir edebi kişiliğin ürünü olduğu kabul edilmektedir.
Safahat’in kimi baskılarında Mehmet Akif'in sağlığında kitaplarında yer vermediği bazı şiirleri de eklenmiştir. İstiklal Marşı ise Safahat’da yer almaz. Şair bunun nedenini marşın Türk milletinin eseri olduğu düşüncesiyle açıklamış ve bu düşüncesini “Onu milletime ve kahraman ordumuza hediye ettim. Zaten o milletin eseridir, milletin malıdır. Ben yalnız gördüğümü yazdım” sözleriyle ifade etmiştir
Popüler Tarih dergisi, Türkiye'de 2000'li yılların başında yayın hayatına başlamış, tarihe ilgi duyan geniş bir kitleye hitap eden bir dergiydi. Yayın çizgisi akademik tarihçilikten çok, daha anlaşılır, ilgi çekici ve gündelik okura hitap eden bir "popüler tarihçilik" anlayışı üzerine kuruluydu.
Türkçe okutmanları ve alan uzmanlarından oluşan bir komisyon tarafından hazırlanan “Çocuklar İçin Türkçe (ÇİT) Seti” ders kitapları, öğretmen kılavuz kitapları, şarkılar ve dinleme kayıtlarından oluşmaktadır.
Kitaplar A1 düzeyinin kazanımlarını kapsamaktadır. “Çocuklar İçin Türkçe Seti (ÇİT)” 6-9 yaş hedef kitlenin Türkçe öğrenimine yönelik hazırlanmıştır. Çocuklar İçin Türkçe (ÇİT) setinin başta ülkemizdeki geçici koruma altında bulunan Suriyeli çocuklar olmak üzere Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenmek isteyen bütün çocuklar ve öğretmenlerin kaynak ihtiyacını karşılayacağı düşünülmektedir.
The Çocuklar İçin Türkçe (ÇİT) set, prepared by committee of Turkish language instructors and field experts working at the cultural centers run by Yunus Emre Institute, consists of textbooks, teacher’s books, songs and listening records.
The books contain achievements for A1 level. The Çocuklar İçin Türkçe set is designed to teach Turkish language for the target audience of children aged 6-9. It is believed that the Çocuklar İçin Türkçe set is capable of meeting the needs of teachers and all children who seek to learn Turkish as a foreign language, particularly including Syrian kids who are under temporary protection in our country.